• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vraag: tutje nakijken

K

koffiejunk

Gast
Hey mensen,

heb even een algemene vraag (ik denk dat ie hier het beste op zn plek is, mocht dat niet zo zijn, verplaats m maar :)).

Ik ben bezig met een handleiding, hoe te maken een eigen pc en waar op te letten.

http://www.softcity.nl/showthread.php?t=20471

Zouden jullie hem even na willen lezen en even willen controleren of hij zoi redelijk klopt? Aangezien nederlands niet mijn goedste vak is ;) :) Maar ook of ie heelmaal compleet is of als je vind dat er iets tussen (of anders) moet.


Graag even aangeven in welke post wat verandert moet worden :)


Alvast hardstikke bedankt! :worship:

-junk
 
Ik heb het een klein beetje gevolgd en moet zeggen dat ik hem erg mooi vind.
Vooralsnog geen fouten kunnen waarnemen.

Mocht ik wat vinden, meld ik het je.
 
Hey,

Ik vind het er heel goed uitzien !! Knap dat je dat kan zeg !!

Ikzelf vind de zinnen goed lopend... maar heb zo hier en daar een spelfoutje er tussenuit gepikt..

Zal het hieronder plaatsen :

Post 1 : Onderste 3 regels ---> Jou'n veranderen in Jouw.

Post 2 : Kopje Sockets, eerste regel het eerste woordje " een" moet met een hoofdletter
: kopje snelheid ---> De snelheid waarmee een processor ?? word uitgedrukt enz enz Daar moet het woordje werkt nog tussen

van 3ghz ?? persee sneller is dan enz enz Daar moet het woordje niet nog tussen

Post 3 : Kopje werkgeheugen : Vaan veranderen in vaak
Laatste alinea kopje I/O aansluitingen :Beheuzing in BehUIzing veranderen en een spatie tussen " netzoals" zetten

Post 4 : Meteen onder werkgeheugen : Hierin worden tijdelijk dingen in opgeslagen : veranderen in : hierin worden tijdelijk dingen opgeslagen
Kopje DDR/DDR2 Beginnen met een Hoofdletter

Post 5 : Kopje GPU : Games zonder komma ertussen, en Mooiere veranderen in mooier

Post 9 : Kopje Behuizing : Derde alinea : (Vaak zit IE ?? er of standaad bij of enz enz) IE veranderen in Deze

Post 10: Nawoord :*Kingpin* voor haar gedult ---> Veranderen in GedulD

 
even 2 dingen:

1)
De 150 en 300 staan voor gigabite per seconde.
nu kan ik nooit wijs uit, uit de dat soort dingenw at betreft bijvoorbeeld centimeter, decimeter, meter enzovoorts net zoals met byte, kb, mb, enzovoorts

maar de getallen 150 en 300 staan voor de theoretische maximale doorvoersnelheid in MB/s hoeveel gigabite dat is?

- 2) bij de voeding. mss handig om erbij te zetten het verschil in voedingen wat betreft kwaliteit, hier staan wel wat leuke dingen in die mss anders beschreven / herschreven zou kunnen gebruiken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Power_Supply_Unit
 
Ja, dat is een goed idee :) Ik ga zo eerst trainen en zal dan kijken of ik het aan kan passen, anders morgen ochtend ;)

Dank je:) ik kon al bijna niet geloven dat ik al die tekst zodner fouten had geschreven :) zal het vanavond proberen te veranderen en anders morgen ochtend :)
aaah:idea: dank je! Ik zal idd nog even een duidelijke lijsje maken van hoe en wat met mb/kb/gig ed.
Ik zal het ook vanavond proberen aan te passen en anders morgen ochtend :)

Mensen die meer commentaar hebben zijn natuurlijk welkom:)

:worship:
 
Allereerst.....leuk om zo'n tutje te hebben...ten tweede leuk dat je laat nakijken....dat maakt het een beetje van ons allemaal en ik vind het altijd goed om dingen te laten nakijken door meerderen....:) Dat is mijn werk ook...teksten schrijven, na laten kijken door anderen maar ook andersom...redactie werk dus..heel leuk...:)

Ik heb ook nog een paar kleine puntjes...:het kan zijn dat het hierboven al genoemd is...maar vergeef me dat...het is een berg scrollen anders...:) dubbel gedrukt is in mijn ogen 'fout' en onderstreept is zoals ik denk dat het zou moeten zijn...let wel: dit is opbouwende kritiek...ik heb alles natuurlijk goed gelezen en ik vind het heel erg duidelijk!!!! Zou het zelf geloof ik ook kunnen na jouw tut...:yahoo:...heel goed...:yahoo:

#2
  • Fabriekanten - Fabrikanten
  • Beide hebben hun...- Beiden hebben hun ....
  • persee - pers
  • Het hangt hamelijk - Het hangt namelijk
  • Wat voor processor je neemt - Wat voor een processor je neemt
#3
  • Ik zelf ben van - Ikzelf ben van
  • dat de zelfde FSB - dat dezelfde FSB
  • Waarschuuwing - Waarschuwing
  • Deze zitten vaan in de buurt - Deze zitten vaak in de buurt
  • plaats je het zelfde - plaats je hetzelfde
  • Hou er rekening mee - Houdt er rekening mee
  • (onder Pci-e) omdat je iets verder inspringen - omdat ze iets verder inspringen
  • (onder AGP) fabriekanten - fabrikanten
  • (onder i/o) beheuzing - behuizing
  • Netzoals - Net zoals
#4
  • hierin worden tijdelijk dingen in opgeslagen - hierin worden tijdelijk dingen opgeslagen (zonder in) of hier worden tijdelijk dingen in opgeslagen
  • moet je er in iedere opletten - weet niet precies wat je hier wilt zeggen..in ieder geval...?? of iets anders
  • onder DDR kopje zin beginnen met een hoofdletter..dus Tegenwoordig
  • Werkgeheugen in ook - Werkgeheugen is ook
#5
  • game's - games
  • een steeds mooiere uiterlijk - een steeds mooier uiterlijk
  • doormiddel - door middel
  • plug&play - Plug & Play
  • niet meer gebruik in computerland - niet meer gebruikt in computerland
  • fabriekant- fabrikant
  • standaart gentegreerd - standaard gentegreerd
  • moddellen - modellen
  • zat je kaart Crossfire - dat je kaart Crossfire
  • een eigen stroom aansluiting - een eigen stroomaansluiting
#6
  • om gegevens door te wissellen - om gegevens door te wisselen (plus dat de zin volgens mij niet helemaal klopt, maar het kan zijn dat je iets wilt zeggen dat ik gewoon niet helemaal snap)
  • De snelheid van de gegevens overdracht - De snelheid van de gegevensoverdracht
  • word aangegeven - wordt aangegeven
#7
  • uitbereidings kaarten - uitbreidingskaarten
  • vorkomende - voorkomende
#8
  • hij doorbrand - hij doorbrandt
  • mails - heb niet direct een oplossing het is emails of mailtjes maar snap wel wat je wilt zeggen. Dus dat is een keuze.
  • serven - surfen
  • omgekeert - omgekeerd
  • nieuwste heb met alles - nieuwste hebt met alles
#9
  • wat jij mooi vind vind ik - wat jij mooi vindt, vind ik
  • Het zelfde geld - Hetzelfde geldt
  • Je voeding moet er in - Je voeding moet erin
  • vaak zit ie er standaard bij - vaak zit deze er standaard bij
#10
  • vaak doormiddel van - vaak door middel van
#11
  • *kingpin* - *Kingpin*
  • gedult - geduld
  • evntuele problemen - eventuele problemen
  • instalatie - installatie
  • accoord - akkoord
  • Op en aan-merkingen - Op- en aanmerkingen
  • risco - risico
Algemeen:

Na interpunctie punt altijd een hoofdletter, na interpunctie dubbel punt ook hoofdletter (in opsomming mag het maar hoeft niet)
Bij de interpunctie slash // moet je eigenlijk een spatie voor en een spatie achter ik vind het wel / niet mooi ipv ik vind het wel/niet. Na de interpunctie komma altijd een spatie.

Het lijkt onwijs veel, maar het zijn kleine dingetjes...het spreekwoordelijke zout op de slak leggen zeg maar...

Ziet er supergoed uit koffie.junk :yahoo:

Groetjes, Maaikie
 
oei ik kan beter niet mijn tuts door maaike laten nakijken, dat moet voor haar een oorlogsveld aan spelfouten zijn lol :)

shame on you frank, met nog wel een 1e graads leraar nederlands als vader :)
 
oei ik kan beter niet mijn tuts door maaike laten nakijken, dat moet voor haar een oorlogsveld aan spelfouten zijn lol :)

shame on you frank, met nog wel een 1e graads leraar nederlands als vader :)

:lol: Als redactrice voor bv seizoensbrochures die met 80.000 stuks bij de drukker vandaan komen leer je van je fouten....als je namelijk n foutje maakt..lijkt het nog mee te vallen totdat je weet dat jouw foutjes in 80.000stuks van de pers komt rollen...:'D
 
#4
  • moet je er in iedere opletten - weet niet precies wat je hier wilt zeggen..in ieder geval...?? of iets anders
Algemeen:

Na interpunctie punt altijd een hoofdletter, na interpunctie dubbel punt ook hoofdletter (in opsomming mag het maar hoeft niet)
Bij de interpunctie slash // moet je eigenlijk een spatie voor en een spatie achter ik vind het wel / niet mooi ipv ik welvind het /niet. Na de interpunctie komma altijd een spatie.

Het lijkt onwijs veel, maar het zijn kleine dingetjes...het spreekwoordelijke zout op de slak leggen zeg maar...

Ziet er supergoed uit koffie.junk :yahoo:

Groetjes, Maaikie

Hardstikke bedankt! Ik weet van mezelf dat zulke stukken tekst schrijven niet mijn sterkste kant is, daarom laat ik ze ook altijd 2 keer nakijken.
Ik heb de zin veranderd in #4 naar:
Bij het kopen van het werkgeheugen moet je er in ieder geval op letten dat de snelheid (mhz) ondersteund word door je moederbord.
Ik zelf ben van mening van wel/niet "beter" is, omdat ik er op school nooit de tekst kon vinden in een zin als hij met spatie's werd aangegeven, dus wel / niet. Persoon Y vond dat hij gisteravond / vind dat hij gisteravond enz... :) Maar ga er gerust tegen in als je 't niet goed vind ;) ;)


oei ik kan beter niet mijn tuts door maaike laten nakijken, dat moet voor haar een oorlogsveld aan spelfouten zijn lol :)

shame on you frank, met nog wel een 1e graads leraar nederlands als vader :)
OMG heerlijk:worship:(Y) Echt mijn complimenten met zulke opmerkingen!:agree:

Ik ga vanmiddag of vannavond de rest aan proberen te passen, aangezien ik nu naar m'n stage adres moet voor een afspraak (ben zelf van mening dat je daar beter optijd kunt zijn dan telaat ;)).
Dus, alvast bedankt! Ennuh, opmerkingen en reactie's blijven welkom!

-junk:)
 
Ik heb op dit moment nog geen tijd om alles door te lezen (moet zo naar school, maar vanavond....) maar staat er ook iets in wat nu het belangrijkste is om de keuze te maken tussen een eigen systeem, ipv een kant en klaar systeem??

Ik wil namelijk zelf ook zelf 1 in elkaar zetten, omdat ik denk dat ik voor hetzelfde geld een sneller systeem kan aanschaffen, maar mijn ouders zijn er nog niet uit. Die moet ik dan nog overhalen :p
 
Ik zelf ben van mening van wel/niet "beter" is, omdat ik er op school nooit de tekst kon vinden in een zin als hij met spatie's werd aangegeven, dus wel / niet. Persoon Y vond dat hij gisteravond / vind dat hij gisteravond enz... :) Maar ga er gerust tegen in als je 't niet goed vind ;) ;)
nee hoor ik ga er niet tegen in..:) want ik heb het geprobeerd uit te zoeken via boeken die ik hier heb liggen...en ze spreken elkaar enorm tegen.

dus ik denk ook dat het een kwestie van smaak is....

[edit] ik heb er iets over gevonden...:) http://nl.wikipedia.org/wiki/Slash_(teken)[/edit]
 
Ik heb op dit moment nog geen tijd om alles door te lezen (moet zo naar school, maar vanavond....) maar staat er ook iets in wat nu het belangrijkste is om de keuze te maken tussen een eigen systeem, ipv een kant en klaar systeem??

Ik wil namelijk zelf ook zelf 1 in elkaar zetten, omdat ik denk dat ik voor hetzelfde geld een sneller systeem kan aanschaffen, maar mijn ouders zijn er nog niet uit. Die moet ik dan nog overhalen :p

Dat staat er niet in. En tegen zo'n afgezaagde pc van Dell kun jij ook niet zelf een eigen pc in elkaar zetten. Het is net wat je zelf wilt. Ik heb ervoor gekozen om zelf m'n systeem in elkaar te zetten. Dan weet ik wat er in zit en wat ik er mee kan. Als je een kant en klare koopt is dat nog maar net de vraag. Bij een kant en klare word vrijwel altijd een OS voorgeinstalleerd en nodige "troep".
Net wat je zelf wil en waar je tijd voor hebt ;)
 
ik weet niet zeker of dit al gezegt is maarja
moet Server Pack 1 niet Service pack 1 zijn,
bij het stukje over hdd staat dat ata en sata
voor de rest duidelijk uitgelegt.
 
Mooie tut!
Paar puntjes:

Mss makkelijk om bij cpu te vertellen dat dat ding ook wel eens een processor wordt genoemd. ;)
Zelfde voor grafische kaart/video kaart.

Je verhaal over het geheugen klopt niet helemaal. Het is het moederbord dat de snelheid bepaald, niet de geheugenmodule. De snelheid van een geheugenmodule is de maximale snelheid waarop die kan draaien (zonder te overclocken). Hij kan dus ook langzamer draaien.

ddr(2) moet natuurlijk DDR2 zijn. :p

CAS latencies worden uitgedrukt in kloktikken op de DDR-snelheid, zeg maar. Dus bij DDR2-800 is 1 kloktik 1 / 800.000.000 seconde.
Mss makkelijk erbij te zetten dat DDR en DDR2 incompatible zijn.

ATI en NVidia maken de GPU's. De kaarten worden door veel meer fabrikanten gemaakt.

Op een goed beeldscherm vind je juist ook een goede vga aansluiting.

Betere voedingen zijn soms/vaak ook zuiniger, wat je een hoop energie kan besparen.

mATX en uATX (bij gebrek aan een 'mu') staan toch allebei voor micro ATX?
 
Mooie tut!
Paar puntjes:

Mss makkelijk om bij cpu te vertellen dat dat ding ook wel eens een processor wordt genoemd. ;)
Zelfde voor grafische kaart/video kaart.

Je verhaal over het geheugen klopt niet helemaal. Het is het moederbord dat de snelheid bepaald, niet de geheugenmodule. De snelheid van een geheugenmodule is de maximale snelheid waarop die kan draaien (zonder te overclocken). Hij kan dus ook langzamer draaien.

ddr(2) moet natuurlijk DDR2 zijn. :p

CAS latencies worden uitgedrukt in kloktikken op de DDR-snelheid, zeg maar. Dus bij DDR2-800 is 1 kloktik 1 / 800.000.000 seconde.
Mss makkelijk erbij te zetten dat DDR en DDR2 incompatible zijn.

ATI en NVidia maken de GPU's. De kaarten worden door veel meer fabrikanten gemaakt.

Op een goed beeldscherm vind je juist ook een goede vga aansluiting.

Betere voedingen zijn soms/vaak ook zuiniger, wat je een hoop energie kan besparen.

mATX en uATX (bij gebrek aan een 'mu') staan toch allebei voor micro ATX?

ff punt per punt :)

- ja dank je, was ik idd vergeten:frusty:
- geheugen snelheid: uhm, oh ja, ook stom van me :p
- wat ik bedoelde was DDR of DDR2, dus vandaar die 2 tussen haakjes ;) Maar ik zet het er wel even anders neer :)
- dus DDR2 CAS2 zou in therorie dus 2 / 800.000.000 seconde zijn? :)
- ook stom van me ja dat ddr en ddr2 incompatible zijn.

en de rest zal ik ook even veranderen ja :)

dank je ;):worship:
we komen er met zn allen wel :agree:


edit:
even 2 dingen:

1) nu kan ik nooit wijs uit, uit de dat soort dingenw at betreft bijvoorbeeld centimeter, decimeter, meter enzovoorts net zoals met byte, kb, mb, enzovoorts

maar de getallen 150 en 300 staan voor de theoretische maximale doorvoersnelheid in MB/s hoeveel gigabite dat is?

- 2) bij de voeding. mss handig om erbij te zetten het verschil in voedingen wat betreft kwaliteit, hier staan wel wat leuke dingen in die mss anders beschreven / herschreven zou kunnen gebruiken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Power_Supply_Unit
Eens kijken of ik dat vanmiddag voor je aan kan passen ;)
Ik heb het meeste geloof ik nu gehad. Het kan zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb.

:)
 
Laatst bewerkt:
Zijn tips voor misschien wat over het hoofd geziene zaken nog welkom ? :)
 
Post 1 : Onderste 3 regels ---> Jou'n veranderen in Jouw

Post 4 :
Kopje DDR/DDR2 sneller moeten werken ALS ddr enz enz ALS veranderen in DAN

Succes :)


 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan