• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Let op: Snelkoppelingen naar programma's werken niet meer na CCleaner.

Status
Niet open voor verdere reacties.

engeltje

in parttime functie
Lid geworden
7 nov 2005
Berichten
360
Waarderingsscore
4
Even een tip voor alle CCleaner gebruikers: (toen ik dit onderwerp wilde posten was het nog een probleem, nu niet meer)

Mijn zusje heeft, heel goedbedoeld, met CCleaner onder het kopje 'Geavanceerd' wat dingen aangevinkt, oid, nu het komt er op neer dat als ik geen back-up had gemaakt we voortaan zonder snelkoppelingen naar programma's zouden moeten werken. (ga maar eens na hoeveel er dat zijn, echt heel irritant)

Dus wil ik iedereen aanraden om op te letten, als je bij CCleaner je pc gaat opschonen, niet alles hoeft eraf^_^. Wees dus voorzichtig met wat je extra aanvinkt, en maak een backup van registerveranderingen.
Misschien is dit al eens gezegd, maar k wilde jullie even waarschuwen.:idea:
Groetjes,
 
kna je geen nieuwe snelkoppelingen maken dan?
 
frankw zei:
kna je geen nieuwe snelkoppelingen maken dan?
Nee, alles wat maar een beetje verwijst (menu, snelkoppelingen, alles) werkt niet.

Er zijn geloof ik iets van mappen met installers/opstartbestanden verwijderd. :wink:
 
Oei ja dat is vervelend dan, eventueel deze programma;s dan opnieuw installeren.
 
EDIT: Dit geld dus voor alle snelkoppelingen, behalve die naar documenten (was ik vergeten te zeggen)

yep. Wordt nog een heel werk:wacko:.
Thanks anyway..
Groetjes,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat snap ik niet goed ? :huh:

bedoel je mss niet gewoon die snelkeuze icoontjes in het startmenu die opgeschoond waren ? dus als je op de start knop klikt, die 'snelkoppelingen' links ? (menu order cache)
 
*Kingpin* zei:
Dat snap ik niet goed ? :huh:

bedoel je mss niet gewoon die snelkeuze icoontjes in het startmenu die opgeschoond waren ? dus als je op de start knop klikt, die 'snelkoppelingen' links ? (menu order cache)

Ja die, en ook alle snelkoppelingen op het bureaublad. Ik maak gebruik van @homevirusscanner, en bij het opstarten komt er een pop-upje "error creating savi interface". Als ik daar niet op ok klik, doen alle snelkoppelingen het wel. Als ik wel op 'ok' klik werken ze niet meer.

Daarom ga ik denk ik die @home virusscanner opnieuw installeren... weet niet of het werkt, maar het is te proberen...
 
Probleem opgelost!
Dat "error creating savi interface"-schermpje was de oorzaak (of nou, eigenlijk niet, maar zo werkte het wel) van het feit dat snelkoppelingen niet meer werkten. Ik heb de virusscanner verwijderd en nu geen problemen meer.

(Natuurlijk ben ik nog steeds beveiligd nu :p, ik had 2 virusscanners, maar die van @home was niet meer gratis, dus moest toch weg) Dus nu ben ik toch wel een heel klein beetje trots op mezelf. (en mijn zusje heb ik verboden met CCleaner te werken, voor het geval dat :))
 
als ik ccleaner gebruikt heb, en ik start daarna bv. msn op via start->msn messenger(heb ik in dat snelkeuze menu gezet ofzo,net boven die laatst gebruikte progs)

dan geeft tie ook vaak aan dat hij het niet kan vinden.

klik ik nog een keer start het gewoon op.

weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
 
nee, daar had het (volgens mij) niet mee te maken.
Bedankt voor de hulp iig..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan